Vilkår og betingelser
1. Behandling af oplysninger
De oplysninger, du sender til www.sagroparts.dk, behandles med største omhu og respekt.SWEDMOG AB vil kun anvende personoplysninger, når vi håndterer ordrer, under forsendelse og levering, til sikre betalinger og – i nogle tilfælde – tolddeklaration.
Alle oplysninger behandles i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.
2. Bestilling
Varepræsentationerne og priserne er ikke et bindende tilbud, men en uforpligtende katalog på hjemmesiden.Oplysningerne på hjemmesiden kan ændres af os uden varsel.
Du kan afgive din ordre på hjemmesiden ved at lægge dine ønskede produkter i indkøbskurven.
Under check‐out bliver du bedt om at udfylde oplysninger, som du kan ændre indtil du klikker på knappen «Betal sikkert».
Når du bestiller via vores hjemmeside og bekræfter ved at klikke «Betal sikkert», er din ordre et tilbud til os om at købe de valgte varer.
Vi bekræfter ordren ved at sende dig en automatiseret e‐mail med oplysninger om de bestilte produkter, priser, forsendelsesspecifikationer samt de oplysninger, du har indtastet.
Læs venligst e‐mailen grundigt og sikre dig, at alle oplysninger er korrekte. Hvis der er sket en fejl, kontakt da vores kundeservice straks for at foretage nødvendige ændringer til ordren.
For at kontakte kundeservice, send e‐mail til info@sagroparts.dk eller ring os:
Tlf: +46 499 490 55.
Kontraktssproget er engelsk.
3. Priser
De priser, der vises på hjemmesiden på bestillingstidspunktet, er gældende.3.1. Priser for beboere i Den Europæiske Union
Alle priser hos SWEDMOG AB / Sagroparts er brutto‑priser inkl. moms, som tydeligt vises på fakturaen.Gældende lokal moms tillægges for følgende lande: Finland, Tyskland, Danmark, Nederlandene, Frankrig, Spanien, Italien, Østrig og Polen.
Den samlede pris inkluderer varepris og forsendelsesomkostninger, hvor dette er relevant.
Den samlede pris vises på check‐out siden, før du bekræfter ordren, så snart du har valgt leveringsland.
Vores priser vises altid i EUR.
3.2. Priser for beboere uden for EU
Hvis du besøger vores hjemmeside fra et land uden for EU, eller din computer/server er lokaliseret uden for EU, vises priserne på hjemmesiden ekskl. moms.Du betaler gældende importafgifter og told i henhold til dit lands regler ved levering (gælder ikke for ordrer til Norge og Storbritannien).
Du kan også blive opkrævet et administrationsgebyr af fragtselskabet.
Kontakt dit lands toldkontor for mere information.
3.3. Firmaordrer og intra‑fællesskabsanskaffelse
For intra‑fællesskabsanskaffelse og firmaordrer, kontakt venligst vores kundeservice for mere information om bestillingsprocessen på info@sagroparts.dk.4. Betaling
SWEDMOG AB / Sagroparts tilbyder flere betalingsalternativer.Vi accepterer de fleste større betalingsmetoder såsom PayPal og større kreditkort.
Du har også mulighed for faktura, som du betaler forud.
Kontakt kundeservice for yderligere information.
5. Afvisning af transaktion
For at være berettiget til at købe produkter hos os på denne hjemmeside og indgå kontrakt, skal du:• Være mindst atten år gammel
• Registrere dig med dit rigtige navn, telefonnummer, e‑mail og betalingsoplysninger
• Angive en leveringsadresse som ikke er postboks eller poste restante
• Brug et gyldigt kredit/debitkort som er accepteret af vores bankpartner eller en anden accepteret betalingsmetode (såsom PayPal)
Vi kan ikke acceptere din ordre, hvis nogen af følgende indtræffer:
• Din betaling bliver ikke godkendt af vores betalingspartner (f.eks. SVEA eller PayPal)
• Vi er ude af stand til at levere af årsager uden for vores kontrol – f.eks. hvis et produkt er udgået hos vores leverandør.
6. Leveringsmåder og tilgængelighed
Vi tilbyder forskellige leveringsmuligheder, afhængig af leveringsland.SWEDMOG AB anvender forskellige leverandører afhængig af destination og produkttype.
Når du bestiller et produkt fra SWEDMOG AB, vil du blive informeret om den valgte leveringsmetode via sporingsinformationen.
Vi vælger altid den bedste fragt‑/leveringsløsning for dig.
Selvom forventet leveringstid varierer mellem produkter, finder du den ved produktet.
Hvis du har bestilt flere produkter og leveringstiden varierer mellem dem, kan vi under visse omstændigheder dele ordren og sende en delordre så hurtigt som muligt.
Omkostningen ved dellevering vil i så fald blive dækket af SWEDMOG AB.
Så snart din ordre er afsendt fra vores lager, sender vi dig en forsendelsesbekræftelse pr. e‑mail.
7. Vi leverer til følgende lande
Østrig, Danmark, Finland, Sverige, Tyskland, Italien, Nederlandene, Norge, Polen og Spanien.8. Transportansvar
SWEDMOG AB er ansvarlig hvis forsendelsen bliver beskadiget eller mistet under transport til kunden.Vi anbefaler stærkt at anvende sporbar og forsikret fragt, hvis et produkt returneres.
Det er ikke obligatorisk, men vi anbefaler original emballage eller lignende for at undgå skader ved returnering.
Hvis forsendelser med synlige skader leveres, er du forpligtet til at reklamere til fragtfirmaet umiddelbart og nægte at modtage forsendelsen.
Kontakt altid vores kundeservice via e‑mail eller telefon:
info@sagroparts.dk eller +46 499 490 55.
Vores kundeservicemedarbejder vil informere dig om hvordan du går videre med reklamatationen.
9. Ikke leveret pakke
I de fleste lande vil vores fragtpartner foretage mindst to leveringsforsøg før pakken returneres til os.I visse tilfælde opbevares forsendelsen på et udleveringssted i op til syv dage, så kunden kan afhente den. Du vil i så fald blive underrettet af det relevante fragtselskab.
Hvis transportøren ikke er i stand til at levere pakken til modtageren og pakken returneres til os, har SWEDMOG AB ret til at opkræve dig beløbet €50 for returnering og håndtering.
10. Reklamationer
Kontakt vores kundeservice på info@sagroparts.dk hvis der er opstået problemer med din bestilling eller forsendelse.Dette inkluderer problemer som transportskade, defekte produkter eller fejlagtig ordre.
Hvis pakken ankommer i dårlig stand og produkter mangler eller er beskadigede, skal du også reklamere til det relevante fragtselskab (f.eks. DHL) så snart du opdager problemet.
Bemærk, at vi altid har brug for fotografisk dokumentation af pakken og de beskadigede varer sendt til os pr. e‑mail for at kunne behandle reklamatationen.
Hvis du returnerer et produkt, efter aftale med en af vores kundeservicemedarbejdere, benyt originalemballagen, vedlæg en beskrivelse af skaden og mærk returbakken tydeligt med «RETURN» og dit oprindelige sporingsnummer for at undgå unødige toldomkostninger.
Returner pakken til:
SWEDMOG AB (Reg.nr. 556204‑0823)
Ljungnäsvägen 5, SE‑38332 Mönsterås, SVERIGE
Garantikrav gælder ikke for:
‑ Hvis proceduren er udført uden vores samtykke‑ Sliddele, f.eks. skiver, klodser mv.
‑ Hvis varen er monteret forkert
‑ Hvis produktet ikke er kontrolleret mod eksisterende del
Vi accepterer ikke omkostninger for:
‑ Montering/demontering af defekte varer‑ Reparationer hos andet værksted
‑ Følgeomkostninger forårsaget af den defekte vare
‑ Produktionstab eller nedetid
Leverandørerne til SWEDMOG AB tilbyder garanti eller reklamationsret på nogle produkter. Kontakt kundeservice for mere information om garanti på et bestemt produkt.
11. Returpolitik / Fortrydelsesret
Hvis du ikke er fuldt tilfreds med dine produkter, kan du returnere dem til os.SWEDMOG AB overholder EU’s direktiv for e‑handel.
Dette betyder, at du har mulighed for at annullere din kontrakt indenfor 14 dage uden at oplyse grund.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du eller en tredjepart, anden end transportøren, har modtaget den sidste vare.
For at udøve fortrydelsesretten
Du skal informere os (SWEDMOG AB, Ljungnäsvägen 5, SE‑38332 Mönsterås, Sverige, info@sagroparts.dk, Tlf +46 499 490 55) om din beslutning om at annullere denne kontrakt ved at sende os en klar erklæring.Dette kan ske pr. post eller e‑mail.
Når du returnerer et produkt anbefaler vi på det kraftigste, at du bruger en sporbar forsendelsestjeneste.
For at undgå unødige omkostninger, skal du altid mærke pakken med ordet «RETURN» og dit oprindelige sporingsnummer.
Returner pakken til:
SWEDMOG AB (Reg.nr. 556204‑0823)
Ljungnäsvägen 5
SE‑38332 Mönsterås
SVERIGE
Hvis du annullerer denne kontrakt, tilbagebetaler vi alle modtagne betalinger, inkl. leveringsomkostninger (undtagen evt. meromkostning hvis du valgte en dyrere forsendelsesmetode end standard).
Vi bruger samme betalingsmetode som du brugte til ordren til at udfærdige tilbagebetalingen, med mindre andet er aftalt med vores kundeservice (info@sagroparts.dk).
Ingen ekstra gebyrer belastes for denne tilbagebetaling.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen indtil vi har modtaget varerne eller indtil du har fremskaffet bevis for, at varerne er sendt tilbage.
Vi kan foretage fradrag i tilbagebetalingen for værdiforringelse hvis den skyldes unødig håndtering ud over det, som er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion.
11.1 Værdiforringelse
Som forbruger har du ret til at undersøge produktet før returnering.Når varen er modtaget tilbage hos os, foretages vurdering af varens tilstand.
Hvis vi vurderer, at produktet er i dårligere stand end da det blev modtaget, vil vi belaste dig for værdiforringelsen.
Du vil da blive informeret om dette i forbindelse med tilbagebetalingsprocessen.
11.2 Virkning af fortrydelse
Hvis du annullerer denne kontrakt, tilbagebetaler vi alle modtagne betalinger, inkl. leveringsomkostninger (undtagen evt. meromkostning hvis du valgte en dyrere forsendelsesmetode end vores standard).Hvis kun en del af en ordre returneres, refunderes leveringsomkostningen ikke.
Vi benytter samme betalingsmetode til tilbagebetaling medmindre andet er aftalt med kundeservice (info@sagroparts.dk).
Ingen ekstra gebyrer belastes for denne tilbagebetaling.
Vi kan tilbageholde tilbagebetaling indtil vi har modtaget varerne eller indtil du har fremlagt bevis for, at varerne er sendt tilbage.
Vi kan foretage fradrag for værdiforringelse hvis den skyldes unødig håndtering ud over det, som er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion.
12. Annullering fra vores side
Vi forbeholder os retten til at annullere kontrakten hvis nogen af følgende sker:• Vi har utilstrækkeligt lager og kan ikke bestille varen til levering (f.eks. hvis produktet er udgået).
• Mangelfuld information blev oplyst, så vi ikke kan levere varerne.
• Forkert information blev givet af dig under bestillingsprocessen.
13. Alternativ/online tvistbilæggelse
Europa‑Kommissionen har lanceret en online platform for løsning af tvister via alternativ eller online tvistløsnings‑service (ADR/ODR).Platformen gør det muligt at løse tvister uden for retssal, billigere, enklere og hurtigere.
ODR har været operationel siden 9. januar 2016 og er tilgængelig på: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
14. Lovgivning
Disse betingelser overholder EU’s direktiv for e‑handel.Vi forbeholder os retten til at ændre og opdatere disse vilkår når som helst uden forudgående varsel.
For hver ordre gælder de vilkår som var offentliggjort på tidspunktet for bestillingen.
Senest opdateret: 1. marts 2025.